Mă îmbrac bine pentru mine, pentru plăcerea personală de a mă vedea, „pentru că merit”. În această categorie intră cei care nu au la vedere etichetele firmelor de haine, nu au logo-ul, sloganul firmei înscris pe haină, care, deşi par modest îmbracaţi, hainele lor sunt atent alese. Veşmintele sunt utilizate narcisic, indicând: pe de o parte, inconştient, iubirea pentru imaginea de sine, de asigurare a propriei valori, pe de altă parte, conştient, autodefinirea cu sens manipulator de creştere a stimei, fiind perceput de ceilalţi aşa cum te defineşti.
O altă semnificaţie a veşmintelor, podoabelor, bijuteriilor, accesoriilor este cea de a străluci, a scânteia, de a provoca o admiraţie oarbă. Este o formă de comunicare cu ceilalţi prin utilizarea exhibiţionistă a stilului vestimentar. Întotdeauna un exhibiţionist are nevoie de un voyeurist. Relaţia lor este marcată de dorinţa unuia de a-i tulbura, a-i slăbi vederea, de a-l vrăji, seduce, intimida, manipula. Este o comunicare conştient manipulatoare prin deturnarea privirii celuilalt de la propriile imperfecţiuni (fizice sau psihice), prin mutarea atenţiei asupra veşmintelor. Scopul inconştient al comunicării este de a te vedea pe tine însuţi în privirea celuilalt, celălalt fiind utilizat în acest caz cu rol de oglindă, care redă o imagine corporală de identificare.
Gabriela Romaneţ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu